שר הכלכלה נפגש עם מקבילתו הפלסטינית: הפסיקו את ההסתה

איתי גדסי No Comments on שר הכלכלה נפגש עם מקבילתו הפלסטינית: הפסיקו את ההסתה

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן נפגש עם שרת הכלכלה הפלסטינאית, עביר אודה "לא נפתור בינינו את הסוגיות המדיניות, אבל שנינו יכולים לתרום תרומה מכרעת לכך ששני הצדדים יוכלו לחיות רמת חיים גבוהה יותר, גם בצד הישראלי ובמיוחד בצד הפלסטינאי"

השר אלי כהן צילום: מיכאל אפריאט
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הכלכלה והתעשייה נפגש עם מקבילתו שרת הכלכלה הפלסטינאית עביר אודה בירושלים. במהלך הפגישה הביע השר כהן את דרישתו להפסקת ההסתה במוסדות החינוך ברשות הפלסטינאית וכן את המחויבות לגינוי טרור ולהפסקת מימון מחבלים, כתנאי להגברת שיתוף הפעולה הכלכלי.

שר הכלכלה, אלי כהן ציין כי: "גם אם אין בינינו הסדר מדיני, נכון שיהיה שלום כלכלי". עוד הוא הוסיף שנושא זה מייצג גם את עמדתו של שר האוצר, משה כחלון. במסגרת הפגישה סוכם שתבחן האפשרות להגדיל את מספר העובדים שיורשו להיכנס לישראל בתחום התעשייה וזאת בין היתר, על מנת להתמודד עם המחסור בעובדים בישראל, ולסייע בהפחתת האבטלה ברשות הפלסטינאית.

כמו כן, סוכם להגדיל מכסות ייבוא במסגרת הסכמי סחר חופשי לרשות הפלסטינאית בגין מוצרי מזון וחשמל, בית היתר אבקת חלב, בוטנה (פיסטשיו) ומוצרים לבנים. כמו כן סוכם כי ייבחנו הקלות ליבואנים פלסטינאים לתיקון ליקויים במקרה שאין עמידה בתקן, זאת לצד נקיטת צעדים כנגד יצואנים פלסטינאים אשר פועלים לשווק בישראל מוצרים שאינם עומדים בתקן. בפגישה עלתה בקשה מהצד הפלסטינאי לאשר כניסת כלי רכב לשינוע סחורות בישראל, אך בקשה זו נדחתה משיקולים ביטחוניים.

מפגש זה נעשה לאחר תקופת נתק ארוכה בה לא התקיימה פגישה ברמה המינסטריאלית, ולאחריה צפויות להתקיים פגישות מקצועיות וטכניות ברמה של פקידים, העוסקים בנושאי סחר הדדיים. ישראל והרש"פ מקיימים מעטפת מכס אחודה. יצוין שחוקיות היבוא לישראל חלה גם על הרש"פ מתוקף מעטפת המכס ולכן יש צורך מעת לעת לדון ולפעול להסרת חסמים בירוקרטיים ואחרים.

תקציר הנושאים שנידונו בפגישה: על רקע המחסור בעובדים בתעשייה הישראלית ורמת האבטלה ברשות הפלסטינאית, סוכם לקדם את הגדלת מכסת העובדים הפלסטינאים ב- 5,000 עובדים נוספים (כיום עובדים בישראל כ- 130 אלף עובדים בכל תחומי העשייה הכלכלית: בניין, חקלאות, שירותים ותעשייה), שר הכלכלה דרש לנקוט צעדים כנגד יצואנים פלסטינאים אשר פועלים לשווק בישראל מוצרים שאינם עומדים בתקן, לרבות זיוף תעודות וחתימות. (עיקר המוצרים בהם נעשה ניסיון לזיוף הם דודי שמש וקולטים סולאריים, ברזים, צינורות פלסטיק, מזרונים, שטיחים ומוצרי נייר), יינתנו הקלות ליבואנים פלסטינאים לתיקון ליקויים במקרה שאין עמידה בתקן, זאת על רקע היעדר נגישות של יבואנים פלסטינאים למחסני הסחורות בנמלים, יינתן גידול במכסות ייבוא במסגרת הסכמי סחר חופשיים לרשות הפלסטינאית בגין שני מוצרים- אבקת חלב, תוספת של 300 טון, בוטנה- (פיסטשיו) -תוספת של 30 טון, וכן מוצרים לבנים (בעיקר תנורי בישול, מכונות כביסה, מקררים ועוד)

כאמור, הבקשה הפלסטינאית לעניין כניסת כלי רכב לשינוע סחורות בתוך ישראל לא אושרה משיקולים ביטחוניים.



0 תגובות